Smedjebackens kommun, till startsida
Du är här:

Ansökan om bistånd

Ansökan om insatser
Vill Du göra en ansökan om insatser ska Du kontakta omsorgsförvaltningens biståndshandläggare, som utreder behovet av hjälp och beslutar i ärendet. Till höger finns kontaktuppgifter till biståndshandläggarna. Du kan även göra din ansökan med denna blankettlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (pdf, 83.1 kB) och skicka in den till omsorgsförvaltningen. 

Det görs en individuell bedömning av Din ansökan. Vilken hjälp Du har rätt att få beror på vilket behov Du har, vad Du själv klarar av eller om behovet kan tillgodoses på annat sätt. Beslutet är tidsbegränsat. Om Din ansökan inte beviljas får Du besked om detta och har då möjlighet att överklaga beslutet.

Här kan du läsa mer om hur du överklagar beslutetöppnas i nytt fönster.länk till annan webbplats

Tystnadsplikt och sekretess
All personal inom äldreomsorgen har tystnadsplikt. Det innebär att man inte får berätta något om enskildas personliga förhållanden för utomstående.

Här kan du läsa mer om sekretesslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan senast uppdaterad: 2018-09-06
Webbredaktör: Sara Palmqvist

Kontakt

Biståndshandläggare


Telefontid
Måndag, onsdag och fredag klockan 08:00-09:30.
Tisdag och torsdag klockan 13:00-14:30.
Servicetelefon: 0240-66 00 20

Besök görs efter avtalad tid.

Handläggare:

Solveig Bodare
solveig.bodare@smedjebacken.se

Tina Andersson
tina.andersson@smedjebacken.se

Jonas Ljus
jonas.ljus@smedjebacken.se

Malin Lundin
malin.lundin@smedjebacken.se

Elin Kardell
elin.kardell@smedjebacken.se

Besöksadress
Johan Ahlbäcks plats 7, Smedjebacken