Utbildningsdag för förtroendevalda

Fredag en 24 februari samlades 65 förtroendevalda i kommunens nämnder och styrelser, både ordinarie och ersättare samt revisorer för en heldagsutbildning i regler och lagar.

Dagen inleddes av Carin Runeson, fullmäktiges ordförande som hälsade alla välkomna.

Ove Axelsson från kommunutbildarna höll i utbildningen som handlade om grundläggande regler som gäller inom den kommunala sektorn och om kommunallagen och vad det innebär i rollen som politiker. En dag som Ove guidade deltagarna fram i ämnet och det fanns också möjlighet att diskutera utifrån de frågor som kom.

Tyst minut

24 februari var också årsdagen för rysslands invasionen i Ukraina. Strax innan klockan 9 höll Kommunfullmäktiges ordförande Carin Runesons ett tal kring betydelsen av denna dag och vad vi fortsatt tillsammans kan göra för att stötta Ukrainas folk. Talet följdes av en tyst minut.

Ni kan ta del av Carins tal som finns att lyssna på här. Länk till annan webbplats.