Nu åker vi ut ...

Mobila bokbussen/medborgarkontoret är en ny service från Smedjebackens kommun där tjänstemän och politiker tar med våra tjänster ut till er, runtom i hela kommunen. Under våren inleder vi med besök i Vad (19/4), Hagge (26/4) och Snöån (3/5). Det blir tre programpunkter per stopp. Ett med omsorgsfokus, ett med biblioteksfrågor samt ett avslutande dialogmöte med övergripande diskussioner/information.

Vads bystuga 19 april

14.00-16.00 Lena Eriksson, anhörigsamordnare/demensvårdsutvecklare och Johanna Andersson, hälsofrämjare informerar om sina verksamheter samt tar emot önskemål kring
uppstart av aktiviteter för seniorer i byn. Efter mötet finns möjlighet att delta i ett sittande träningspass med Johanna.

16.00-18.00 Biblioteket visar upp sina digitala tjänster och vad man kan få hjälp med hos
biblioteksbilen. Berättarstund för de små tillsammans med Annacarin Jadling-Ohlsson.

16.00-18.00 WBAB visar upp de nya sorteringskärlen och svarar på frågor om den nya sorteringen av avfall - Fastighets nära insamling.

Hagge bystuga 26 april

uppstart av aktiviteter för seniorer i byn. Efter mötet finns möjlighet att delta i ett träningspass vid utegymmet med Johanna.

18.30-20.00 Dialog tillsammans med vice kommunalråd Matilda Kilström, chef medborgarservice Ea Anestedt, bibliotekschef Marie Larsdotter och fritidschef Siw Östlund samt Vivi Båvner från
Leader Bergslagen.

Snöåns bystuga 3 maj

18.30-20.00 Dialog tillsammans med kommunalråd Fredrik Rönning, chef medborgarservice Ea Anestedt, bibliotekschef Marie Larsdotter och fritidschef Siw Östlund.

Varmt välkomna!