Barn och utbildning

Information om skolskjutsar!

Dags för nytt läsår och skolskjutsar. Här kan du läsa mer om vad som gäller.

Vårdnadshavare till elever med särskild skolskjuts har fått information i e-tjänsten eller via mail om vilka tider som gäller.

Övriga vårdnadshavare/elever kollar själv i tidtabellerna hur bussarna går.

Dalatrafik.se Länk till annan webbplats.

Välj kommun – och där finns alla linjer

Skolkort

De elever som tidigare haft skolkort, och som fortsättningsvis har rätt till skolskjuts, använder sina gamla kort. De uppdateras första skoldagen.

Mycket viktigt: Alla elever måste ha ett giltigt skolkort. Direkt ett kort tappas bort eller sluta fungera, så måste ni ansöka om ett nytt kort. Om elev inte har ett giltigt skolkort efter bara någon dag, kan chauffören kräva att eleven själv betalar för resan.

Nytt skolkort måste ansökas i e-tjänsten innan nytt kort kan lämnas ut.

Borttappade kort – gå in på Smedjebackens kommun Länk till annan webbplats. och ansök om nytt skolkort och betala 100 kr via swisch.

Tekniskt fel på kort - gå in på Smedjebackens kommun Länk till annan webbplats. och ansök om nytt skolkort, välj ”tekniskt fel” så betalar ni inte.

Det trasiga kortet skickas direkt till:

Ami Filppu
Tekniska kontoret
777 81 Smedjebacken

Ami skickar hem nytt kort omgående eller ni kan hämta det hos henne på Tekniska kontoret, Malmgatan 14.

Övrigt

Vid klagomål på sena bussar, uteblivna bussar m.m. så är det Dalatrafiks kundservice som ska kontaktas.

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Vardagar 07.00 - 18.00